Friday 16 January 2015

Makan tengah hari yang menjengkelkan...

Lucu juga pengalaman makan tengah hari tu..Epu bawa kami makan di sebuah restoran nasi kukus..kalau tidak silap Suriani Nasi Kukus..memang sedap dan bayak pilihan sekali. Ada hidangan nasi kukus dan juga nasi dengan ulam-ulaman dan ikan bakar...apa yang menjengkelkan???

Restoran tu memang penuh, tambah2 lagi terdapat sukarelawan banjir dari Johor makan di situ..suka dan rasa terima kasih membuak2 bila melihat mereka..datang dari jauh menolong mangsa2 banjir di Kelantan..terima kasih!!!

Malangnya ada sepasang muda mudi ni..duduk betul2 di hadapan sebelah kanan Cik Wan..dah siap makan tapi dok buat perangai tak elok di khalayak ramai..agaknya baru kawin kot. Orang lainpun kawin juga tapi takdelah dok tunjuk kemaruk kat depan orang ramai...huhh geram sungguh Cik Wan!!!
Di belakang couple tu pula duduk sebuah keluarga dengan anak2 yang tengah membesar sedang makan..Cik Wan dengar emak budak2 tu dok suruh cepat makan dan cepat keluar tak tahan anak2 dok tengok gelagat orang kurang siuman tu..Cik Wan tambah geram..

Akhirnya....good timing sungguhh...si perempuannya memandang ke belakang dan tengok Cik Wan..apa lagi...Cik Wan renung dan pandang matanya tajam2..lamaaa..hingga dia terkedu..cepat2 di beritahu si lelaki..si lelaki tu pandang Cik Wan, Cik Wan buat tak nampak..cepat2 mereka bangun dan keluar dari restoran!!!! huhh puas hati Cik Wan..Nasib baik Cik Wan tak bangun, pergi ke meja dan buat karekter macam cikgu disiplin marah anak murid..nayaaa kau..hehehehehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...