Friday 16 January 2015

Makan-makan dilayan macam puteri...

Semasa balik menjenguk mek di hospital baru2 ni, Cik Wan langsung tidak balik ke rumah. Tinggal di hotel dan makan di restoran  sahaja. Walau makan di restoran..ia bukan di sebarang restoran...Cik Wan dilayan first class oleh adik Cik Wan si Saiful dan Si Ayu hehehe..kesian agaknya tengok kakak yang dah tak larat tapi kuat makan ni.

Malam pertama Cik Wan sampai, Abang Yie dah belikan nasi kukus ayam berempah khas untuk Cik Wan..kebetulan Cik Wan tengah lapar sungguh masa tu. Maklumlah semasa berhenti di Merapuh, Cik Wan berkejar2 solat dan hanya sempat makan kueh tiew sup sahaja..itupun tak sampai separuh kerana takut tertinggal bas...maklumlah sorang diri hehehe..

Paginya selepas menjenguk Mek pada pukul 6am-7am..Cik Wan diajak oleh Saiful untuk bersarapan..asalnya nak mencari Kopitiam Kita yang popular tu tapi pusing2 sampai ke Medan Ikan Bakar di Kedai Buluh untuk ke restoran Pak Mat yang terkenal dengan sup ikan dan teh tarik madu..aduhaiii..pagi2 buta kami dah pekena sup kepala ikan dan teh tarik madu..



Sup yang sangat lazat..lihat saiz kepala ikan siakap tu..bandingkan dengan saiz tapak tangan Ayu..hehehe
Kali pertama makan sup ikan yang femes ni..kepala ikan siakap dengan kuah sup daging dan urat keting. Ada macam2 saiz tapi Epu pilih saiz yang besar untuk kak zanya..hehehe

Teh Beng Tarik Madu (Teh Ais Tarik Madu)...
Inilah teh tarik madu yang femes seantero Malaysia hehehe..yang kami tahu, ketiga2 kami masuk angin dan sebu perut hingga malam lepas minum air ni..agaknya kami minum awal sangat dan dalam keadaan perut kosong..agaknye lahhh..tapi memang power dan memang sedap..

Medan Ikan Bakar ni terletak bersebelahan dengan Jeti Cruise..sesiapa yang nak melawat menyelusuri Sungai Kelantan boleh menyewa bot2 cruise di sini.







Untuk hidangan kami di awal pagi itu..iaitu 3 pinggan nasi, 1 piring daging goreng, 3 gelas teh tarik madu....dan semangkuk besar sup kepala ikan siakap..





Terima kasih Epu..lain kali kita bawak mek datang...

Kami berkejar lagi untuk balik ke hospital semula...waktu melawat seterusnya ialah pada pukul 1 tengah hari..
Nanti Cik Wan sambung kat mana Cik Wan makan tengah hari dan sarapan esoknya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...