Monday, 27 October 2014

Jeruk Mangga Asam Boi



Alamak...kecur air liur. Penangan demam jeruk mangga asam boi di laman sosial. Saya masukkan hirisan limau kasturi seperti yang disarankan oleh Puan Azlita Aziz (Blog Masam Manis).





Saya gunakan;
7 biji mangga epal- saya gunakan yang kecil sahaja..itu jer yang ada kat kedai hihi
4 biji cili padi- nak pedas boleh tambah (dipotong)
4 biji limau kasturi dipotong nipis
1/2 cawan gula


Gaul rata dan masukkan ke dalam botol sebelum disimpan dalam peti sejuk sekurang-kurangnya 4 jam sebelum dimakan.

4 comments:

  1. Fenomena jeruk mangga asam boi melanda di mana-mana....mmmm kecuurr!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Amie..asyik kecur air liur tengok kawan2 dok post kat FB..memang sedap..Amie bila lagi? tak sabar nak tengok, mesti lebih kreatif..

      Delete
  2. Replies
    1. Memang sedap Rizziela..malangnya tak tahan sangat makan masam2 ni..maklumlah bila dah berusia ni hehehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...