Saturday 26 July 2014

Selamat Hari Raya Aidil Fitri


 
Assalamualaikum..wbrt.

Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir Batin kepada semua yang selalu berkunjung ke blog Cik Wan ni. Selamat bergembira bersama keluarga di hari lebaran ini. Cik Wan memohon ampun dan maaf sekiranya ada tersilap kata dan bicara. Cik Wan ucapkan jutaan terima kasih kerana anda semua sudi berkunjung dan singgah di blog yang serba sederhana ini.

Kepada yang balik kampung Cik Wan doakan agar semuanya selamat dalam perjalanan, berhati-hati memandu dan sebagai isteri di sebelah, nasihatkan agar suami kita memandu dengan berhati-hati, jangan kita pulak yang lebih2  dan menggalakkan suami pandu laju, potong q dan sebagainya hahahahaha...jangan marah...nak raya ni :-)

Dalam kita bergembira, sama-samalah kita mendoakan keselamatan dan kesejahteraan saudara-saudara kita di Gaza, di Syria, di Myanmar, di Thailand dan di mana sahaja. Cik Wan baru sahaja menghadiri Ceramah Gaza dan Palestine Khamis lepas...subhanaAllah..betapa dasyatnya siksaan dan kekejaman yang dihadapi oleh saudara kita di Gaza dan beratus-ratus kali dasyat lagi saudara kita di Syria...masyaAllah...Mereka semua adalah saudara kita yang wajib kita sama-sama tolong dan bertanggungjawab. Jadi bersederhanalah dalam menyambut hari lebaran ini. Kenanglah mereka dan hulurlah walau sedikit cuma bantuan kepada mereka. Banyak saluran yang boleh anda gunakan sama ada Aman Palestine, MAPIM dan sebagainya...semoga di akhirat nanti kita tidak disoal oleh Allah tentang apa tindakan dan bantuan yang telah kita hulurkan bagi membantu suadara seislam kita yang disiksa dan dizalimi ini...

Sekali lagi..Cik Wan mohon maaf dan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir dan Batin. Doakan perjalanan Cik Wan sekeluarga sebentar lagi selamat pergi dan selamat kembali serta dipermudahkan Allah dalam menghadapi trafik jem yang teruk ni.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...